marți, 4 decembrie 2012

In numele iubirii de Dumnezeu si de semeni, protestam!

Al cui exemplu imitam?

Tatal nostru ceresc a dat pentru noi sangele Fiului sau, ca pret de rascumparare. Iar Fiul sau ceresc a acceptat aceasta provocare nobila, nesilit de nimeni si a venit pe pamant, s-a nascut ca om si a fost dispus ca sa-l ofere.
Urmând exemplul biblic al iubirii, manifestat de Tatal nostru ceresc si de Fiul sau, Domnul nostru Isus Christos, Fiul lui Dumnezeu, cercetatorii seriosi si sinceri ai Bibliei, considera acceptarea transfuziilor de sânge si a vaccinurilor din sânge o problema de constiinta, "o fapta buna" si nu un act de necredinta si apostazie. 
Iata dovezile prin care putem considera acceptarea transfuziilor de sânge si a vaccinurile din sânge o problema de constiinta si nu un act de apostazie.
Este adevarat ca în legea lui Moise precum si în recomandarea apostolilor catre crestinii dintre neamuri, se prevede abtinerea de la mâncarea hoiturilor si a sângelui (Fapte 15:20). Dar ce este mancarea de sange? Inseamna consumul efectiv al sangelui, luarea lui in gura, mestecarea si inghitirea lui. 

Problema este daca transfuziile de sange pot fi numite mancare de sange sau nu, deoarece nu sunt consumate ca mancare... Transfuzia de sange nu poate fi "mancare de sange", deoarece sangele este un organ al trupului, singurul organ lichid si daca donam o parte din el, respectivul nu il mananca ci il accepta ca inlocuitor al propriului sange pierdut.

Cum ar privi în zilele noastre aceasta problematica Tatal ceresc si Fiul sau, Domnul nostru Isus Christos? 
Putem întelege modul lui de a gândi, daca cercetam un caz similar. Ca o comparatie, avem un precedent exceptiv medical într-un alt caz al legislatiei Mozaice, la legea sabatului. În cazul sabatului se prevedea abtinerea de la orice lucrare (Exod 20:10). În baza acestei interdictii, corifeii legii lui Moise de pe timpul lui Isus Domnul, au interzis lucrarile medicale, dar Domnul Isus nu le-a interzis, ci facând o exceptie, le-a scos de sub jurisdictia legii sabatului (Marcu 3:1-6), considerându-le "o fapta buna". 
Tot asa, abtinerea de la mâncarea sângelui poate fi o interdictie gastronomica, de a nu consuma sângele în alimentatia zilnica, dar sa nu fie o interdictie medicala. Asadar cazul transfuziilor de sânge si a vaccinurilor din sânge pot fi numite ca "fapte bune" si nicidecum o mancare ordinara. Daca nu exista o alta cale de mentinere a vietii unui om si se iau toate masurile de rigoare care se impun, pentru a preveni infectarea pacientului, se pot folosi. 

Metodele cele mai bune
Cea mai buna cale de a preveni infectarea pacientilor prin sângele transfuzat, este recoltarea de sânge transfuzabil cu câteva saptamâni înainte de operatie si colectarea sângelui pierdut în timpul operatiei si repunerea în circuitul sangvin.

Precedente
Alte doua precedente în favoarea acceptarii transfuziilor de sânge si a vaccinurilor rezultate din sânge (vaccinul împotriva turbarii si antivenin) sunt:
1. transplantele de organe 
2. mâncarea efectiva de sânge, prin consumarea de carne, deoarece chiar si cu o sangerare "coser" sangele mai ramane in carne (de aceea carnea este rosie), cu cat e sangele mai putin ramas, cu atat carnea e "mai alba"; deci orice am face, sange tot mancam, in proportii mai mici

Martorii Lui Iehova si interdictiile medicale: Confuzie si inconsecventa - "Experti ai Legii lui Dumnezeu" sau "farisei"?

Marea problema ce nu o recunosc "Martorii": ca nici un organ al trupului uman nu se poate transplanta fara sange in el, asa ca la un transplant de organ strain primit se primeste si "sange strain"

Interzicând transplantele de organe un anume timp, între 1967 si 1980, ca mai apoi sa le permita, dar interzicând transfuziile de sânge în continuare, fruntasii "Martorilor" au urmat o interpretare inconsecventa, impartiala si nedreapta în baza unui pasaj Biblic din Fapte 15:20, dând nastere unei mari segregari si discriminari religioase, deoarece si sângele este un organ.
In cazul transplantelor de organe, nici un transplant nu ar fi viabil daca s-ar lasa ca un organ donat sa fie scurs de sânge într-o proportie care sa permita coagularea vaselor sanguine (cu cat sangele ramas este mai putin cu atat se coaguleaza mai repede), prin urmare orice organ donat contine si sânge în vasele sanguine, si de fapt cei care refuza transfuziile si vaccinurile de sânge, dar accepta transplante de organe, accepta si sânge strain odata cu organul stain. 

Notati bine! E inconsecventa fariseica strigatoare la cer!
Nu avem nimic cu acei frati care au facut un transplant de organ, sau urmeaza al face, din contra, credem ca si ei, ca acceptarea unui transplant de organ este o problema de constiinta si nu "canibalism", cum a fost catalogat cândva, de revista Turnul De Veghere (englez) din 15-Noiembrie 1967 (acum "Martorii" s-au dezis de acest termen, fara insa sa-si ceara scuze public, pentru aceste afirmatii facute publice). Dar, din considerentele aratate mai sus, este o mare nedreptate, segregare si discriminare sa se spuna ca cei care accepta transplantele de organe, nu încalca cu nimic porunca lui Dumnezeu, dar cei care accepta transfuziile de sânge, ori vaccinurile din sânge, aceia încalca legea lui Dumnezeu si trebuie priviti ca apostati si ca pacatosi.

Cum este permis sa se faca o astfel de nedreptate, segregare si discriminare între doua grupuri de bolnavi de aceeasi credinta?

Inghitind camila si strecurand tantarul
În cazul consumatorilor de carne, un animal de 100 kg (exemplu porcul), are circa 7 l de sânge, care este transportat pretutindeni în masa de carne prin artere si vene (vizibile si invizibile cu ochiul). 
Autoritatile veterinare sustin ca datorita marii puteri de coagulare a sângelui, chiar si la cea mai reusita sacrificare, sângele nu se scurge total din animalul sacrificat, ci ramâne în carnea animalului în proportie de circa 30%, dând o culoare roz rosiatic carnii, deci o sângerare perfecta, "coser" nu exista si oricum s-ar stradui cineva care manânca carne sa nu manânce sânge, tot ar mânca sânge. 
Astfel într-o viata de om, un om care ar mânca chiar moderat carne, ar mânca împreuna cu carnea o cantitate însemnata de sânge, si aceasta cantitate ar fi cu mult mai mare fata de acel vaccin minuscul primit de cineva împotriva turbarii sau împotriva muscaturii unui sarpe si poate si mai mare ca primirea unei transfuzii moderate. 
Iata ce inconsecventa este interzicerea medicamentatiei sangvine! Oare asa doreste Iehova Dumnezeu sa îi interpretam poruncile? Oare asa le-ar fi interpretat, fiul sau, Domnul nostru Isus Christos?
Desigur, si pentru noi este o mare onoare de a asculta de poruncile Creatorului nostru, ca de exemplu abtinerea de a nu mânca sânge si nu vom mânca sânge daca Dumnezeu o cere. 
Dar urmând exemplul Fiului lui Dumnezeu, si din considerentele aratate mai sus, transfuziile de sânge si vaccinurile din sânge ar trebui privite ca o problema medicala, si nu ca mâncare de sânge, ce nu pot fi puse sub jurisdictia abtinerii de a mânca sânge. Acceptarea acestor doua proceduri medicale este o problema de constiinta a fiecarui credincios, care alaturi de transfuziile nesangvine si transplantele de organe pot contribui la mentinerea sanatatii si a vietii pacientilor. 

Haideti sa-i ajutam pe semenii nostrii "Martori"! 
Trimite si tu acest protest, in numele iubirii de Dumnezeu - care nu a dat interdictiile lansate de "Martori", si de semen, iubeste pe aproapele tau ca pe tine insuti: ajuta-l cand mai poate trai!
În baza acestor dovezi concludente, protestam împotriva interpretari inconsecvente si nedrepte a pasajului Bibliei din Fapte 15:20 care se face de catre fruntasii martorilor lui Iehova, si consideram interpretarea lor o ofensa la adresa lui Dumnezeu si a celor afectati. 
Cerem insistent abrogarea acestor interdictii ce privesc transfuziile de sânge si vaccinurile din sânge, si reabilitarea credinciosilor în cauza, numai astfel putându-se pune capat marii segregari si discriminari religioase care se face între credinciosii care accepta transplante si credinciosii care accepta transfuzii de sânge si vaccinuri din sânge. 
Rugam toti fratii si oamenii de bine sa examineze cu nepartinire aceasta controversa, si sa se alature acestui protest, facând ca aceasta lumina sa cresca. 
Rugam pe aceasta cale pe toti fratii martori si pe oamenii de bine care vor sa multiplice acest mesaj protest, sa trimita credinciosilor martori si apropiatilor lor un exemplar. 
Deasemenea, cine poate este rugat sa-si exprime protestul pe cât se poate de pasnic în scris la sediul central al martorilor: Watch Tower Society, Wallkill, NY 12589 sau pe plan local: Organizatia Religioasa "Martorii Lui Iehova" str. Teleajen 84, sector 2, Bucuresti 021468 sau prin telefon 021-3216562. 
Multumim mult si sa dea bunul Dumnezeu ca protestul nostru împreuna cu al vostru sa fie încununat de succes, spre slava lui Dumnezeu, spre mângâierea si bucuria celor afectati si întristati de aceste nedreptati si spre sanatatea fizica si mentala a tuturor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.