miercuri, 23 octombrie 2013

Pericolul căderii in ritualul abstractizării

Pericolul căderii in ritualul abstractizării teologice este imens si abstractizarea teologica a fost folosita cu precadere de miscarile gnostice si neo-gnostice. Mai pe sleau, formei fara fond al abstractului i s-a spus "taina".

Definiţia abstractului:

De la Wikipedia, enciclopedia liberă

Abstract (lat. abstractus, part. lui abstrahere „a scoate din" ; FILOZ.), categorie filozofică opusă concretului, care desemnează cunoașterea proprietălilor esențiale și generale ale obiectelor și fenomenelor. Reflectînd notele esențiale și generale ale obiectelor, noțiunile abstracte lasă deoparte particularitălile obiectului concret (senzorial), „fac abstracție" de acestea.
 http://ro.wikipedia.org/wiki/Abstract

Vedeti, noi avem tendinta sa abstractizam multe chestii. Cand ne lovim de ceva greu de explicat, fugim la definitii abstracte care in aparenta au o forma de explicatie, dar in esenta nu rezolva nimic.
Numai un exemplu: unii spun ca Traducerea King James Version este cea mai buna versiune. Cand intrebi, dar pe ce te bazezi, ai vazut originalul, ca sa poti face o comparatie? Pai nu, spun ei. Asa ca doctrina lor atarna de o forma abstracta "cea mai buna traducere". Tot asa este si cu expresia "Biblia nu se contrazice". Este o definitie abstracta din moment ce nu avem originalul ca sa putem face o comparatie. Eu am gasit contradictii. Sincer. Si pot spune hotarat ca Biblia Moderna se contrazice in anumite privinte. Insa avand in vedere ca aceste contradictii se pot lamuri, pot sa spun ca Biblia Antica nu s-a contrazis. Eu si altii am dezlegat cateva contradictii de capatai, de care multi habar nu au si dau niste explicatii aiurea, care nu rezolva nici o contradictie. Ce s-a intamplat intre timp, de am ajuns la contradictii? This is the question!

Iata numai o contradictie: In proportie de 99 la suta, Biblia - si aici ma refer la manuscrisele antice - spune fatis ca sufletul este muritor. 
www.sufletulestemuritor.blogspot.ro
Doar doua texte spun fatis contrariul. Acest lucru nu poate fi decat o contradictie. Si am luat-o ca o contradictie, fiind un om sincer cu toate lucrurile, nu pot sa imi bag capul in nisip, de dragul unor definitii abstarcte. Dar m-am rugat pentru a intelege fenomenul si Dumnezeu - slavit sa fie in veci, amin! - m-a lamurit. Am gasit resurse pe internet, prin care am putut descalci problema. Primul text care sustinea ca sufletul nu moare, a fost un text modificat, asadar in original nu suna asa, al doilea text care spune ca sufletul este nemuritor, este un text strain, care nu a apartinut Bibliei Antice. Pe mine aceste lamuriri m-au convins pe deplin. Cine nu vrea sa le accepte, de dragul unei definitii derizorii si abstracte, este treaba lui. El va raspunde in dreptul lui, nu eu (Iov 42:7,8).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.