duminică, 13 septembrie 2015

Indemn la vigilenta in ce priveste traducerea textului biblic



Vedem atatea traduceri si uneori nici una nu reflecta o traducere fidela a textului, in anumite pasaje. Un astfel de pasaj este traducerea versetelor 6 si 7 de la Psalmul 45. Daca comparam aceste versete din Versiunea Dumitru Cornilescu cu ce se gaseste in Septuaginta si in Textul Masoretic, observam ca textul nu suna chiar asa.

De ce Versiunea Dumitru Cornilescu nu este corecta aici? Si cum ne poate afecta credinta prin faptul ca spune ceea ce de fapt Biblia antica nu spune? Ei bine, Versiunea Dumitru Cornilescu si mai toate traducerile sunt facute in asa maniera ca sa se poata sustine doctrina trinitatii. Constatam asta si din traducerea versetelor sus amintite.

Iata Versiunea Dumitru Cornilescu in comparatie cu Versiunea Greaca Septuaginta:
VDC Ps 45:6. Scaunul Tau de domnie, Dumnezeule, este vesnic; toiagul de domnie al Imparatiei Tale este un toiag de dreptate.
7. Tu iubesti neprihanirea si urasti rautatea. De aceea, Dumnezeule, Dumnezeul Tau Te-a uns cu un untdelemn de bucurie, mai presus decat pe tovarasii Tai de slujba.

Versiunea Greaca Septuaginta 44:6 Scaunul Tău, Dumnezeule, este în veacul veacului, toiag de dreptate e toiagul împărăţiei Tale.
7 Iubit-ai dreptatea şi-ai urât fărădelegea; de aceea Te-a uns pe Tine Dumnezeu, Dumnezeul Tău, cu untdelemnul bucuriei mai mult decât pe fârtaţii Tăi.

Diferenta dintre Versiunea Dumitru Cornilescu si Versiunea Greaca Septuaginta apare la versetul 7 unde in VDC avem "Dumnezeule, Dumnezeul Tau" versus VGS "Dumnezeu, Dumnezeul Tău".
Asa apare si la Textul Masoretic (textul ebraic): ĕ-lō-hîm ’ĕ-lō-he-ḵā. Deci traducatorii sufla vantul in panzele lor.

Concluzia ce se desprinde de aici este destul de socanta si alarmanta: Pana avem traduceri facute in astfel de stil propriu, prodoctrinar, niciodata nu se va putea face o trezire adevarata in crestinism. Vom ramane vesnic la cheremul traducatorilor si a doctrinarilor falsi si la doctrinele lor false.

Iata o traducere in engleza facauta de evrei: JPS Tanakh 1917
7 Thy throne given of God is for ever and ever;
A sceptre of equity is the sceptre of thy kingdom.
8 Thou hast loved righteousness, and hated wickedness;
Therefore God, thy God, hath anointed thee
With the oil of gladness above thy fellows. 


Iata si traducerea in romana:
7 Scaunul tău de domnie de Dumnezeu dat este pentru veci de veci;
Un sceptru de echitate (impartialitate, judecata dreapta) este sceptrul regatului
tău.
8 Tu ai iubit neprihănirea și ai urât răutatea;

De aceea Dumnezeu, Dumnezeul tău, te-a uns
Cu un untdelemn de bucurie mai presus de tovarășii tăi.


Despre traducerea JPS Tanakh 1917: E facuta de evrei.
"The Jewish Publication Society of America Version (JPS) of the Tanakh (the Hebrew Bible) was the first Bible translation published by the Jewish Publication Society of America and the first translation of the Tanakh into English by a committee of Jews ..."

"Societatea De Publicație Evreiască a Versiunii America (JPS) din Tanakh (Biblia ebraică) a fost prima traducere a Bibliei publicate de Societatea De Publicație Evreiască a Versiunii America și prima traducere a Tanakh în limba engleză de către un comitet de evrei ..." https://en.wikipedia.org/…/Jewish_Publication_Society_of_Am…
A se vedea si:
The Holy Scriptures According to the Masoretic Text: A New Translation with the Aid of Previous Versions and with Constant Consultation of Jewish Authorities
Sfintele Scripturi Potrivit Textului Masoretic: o nouă traducere cu ajutorul versiunilor anterioare și cu consultarea constantă a autorităților evreiești
https://books.google.ro/books?id=fUsycqfvaQoC&redir_esc=y
Deoarece la Evrei 1:8,9 avem un citat din Vechiul Legamant (Vechiul Testament), care se gaseste tocmai la Psalmul 45:6 si 7, este necesara armonizarea cu acest citat. Cand citam din Evrei 1:8,9 automat trebuie sa ne gandim cum suna textul in Textul Masoretic, altfel riscam sa sustinem involuntar formula de hypermarket "trei in unu" emoticon smile
Fiti binecuvantati!

joi, 20 august 2015

Pocaitii au luat doctrine de la nepocaiti

Un cuvant de invatatura adresata fratilor si surorilor pocaiti

Pace si har,
Va invit sa tinem legatura iubirii si dialogului in adevar.
"Si daca Duhul Celui ce a inviat pe Isus dintre cei morti locuieste in voi, Cel ce a inviat pe Hristos Isus din morti va invia si trupurile voastre muritoare, din pricina Duhului Sau, care locuieste in voi. "(Rom.8:11)
"Cunoastem ca ramanem in El si ca El ramane in noi prin faptul ca ne-a dat din Duhul Sau." (1Ioan.4:13)
"In zilele de pe urma, zice Dumnezeu, voi turna din Duhul Meu peste orice faptura; feciorii vostri si fetele voastre vor proroci, tinerii vostri vor avea vedenii, si batranii vostri vor visa vise!" ( Fapte. Ap. 2,17;)

Cineva a scris: "Numai cine NU VREA nu intelege, ca Dumnezeu-Tatal nostru, ne da DIN Duhul Sau,.....ne da DIN ceea ce este al Sau, propriu, .... cum ar fi putut sa ne dea , asa, o particica DINTR-O alta, a treia persoana ?????????"

E foarte adevarat. Argumentele pe care voi pocaitii le-ati luat de la trinitarienii nepocaiti, ptr. a dovedi ca este o a treia persoana numita "Duhul Sfant" sunt prost comentate din cauza ca sunt gresit intelese de catre acestia. Cand Biblia spune ca duhul sfant vorbeste se refera la "cineva" care este in spatele acestei puteri (Fapte 1:8): Dumnezeu, Fiul sau sau ingerii. Sunt multe astfel de cazuri in care daca te uiti cu bagare de seama poti observa asta:
Tatal vorbeste prin duhul sfant (Matei 10:19, 20), de aceea cine vorbeste impotriva duhului sfant vorbeste impotriva lui Dumnezeu Tatal (Luca 12:10).
Sa comparam cateva texte:
Cand prorocii vorbesc, mesajul pe care il transmit este dat de catre Dumnezeu prin ingeri lui (numiti uneori "ingeri", alteori "duhuri"), care stau in spatele puterii de comunicare a duhului sfant (Evrei 1:13,14, 1Corinteni 14:31-33). Daca n-ar exista aceasta putere, ingerii din cer nu ar putea vorbi cu oamenii de pe pamant.
De aceea ingerul trimis la Corneliu a vorbit prin duhul sfant:
Faptele Apostolilor 10
1. In Cezareea era un om cu numele Corneliu, sutas din ceata de ostasi numita "Italiana".
2. Omul acesta era cucernic si temator de Dumnezeu, impreuna cu toata casa lui. El facea multe milostenii norodului si se ruga totdeauna lui Dumnezeu.
3. Pe la ceasul al noualea din zi, a vazut lamurit intr-o vedenie pe un inger al lui Dumnezeu ca a intrat la el si i-a zis: "Cornelie!"
4. Corneliu s-a uitat tinta la el, s-a infricosat si a raspuns: "Ce este, Doamne?" Si ingerul i-a zis: "Rugaciunile si milosteniile tale s-au suit inaintea lui Dumnezeu, si El Si-a adus aminte de ele.
5. Trimite acum niste oameni la Iope si cheama pe Simon, zis si Petru.
6. El gazduieste la un om numit Simon tabacarul, a carui casa este langa mare: acela iti va spune ce trebuie sa faci."
7. Cum a plecat ingerul care vorbise cu el, Corneliu a chemat doua din slugile sale si un ostas cucernic din aceia care-i slujeau in tot timpul;
8. si, dupa ce le-a istorisit totul, i-a trimis la Iope.
Mai jos tot ingerul vorbeste si este numit doar "glasul":
9. A doua zi, cand erau pe drum si se apropiau de cetate, Petru s-a suit sa se roage pe acoperisul casei, pe la ceasul al saselea.
10. L-a ajuns foamea si a vrut sa manance. Pe cand ii pregateau mancarea, a cazut intr-o rapire sufleteasca.
11. A vazut cerul deschis si un vas ca o fata de masa mare, legata cu cele patru colturi, coborandu-se si slobozindu-se in jos pe pamant.
12. In ea se aflau tot felul de dobitoace cu patru picioare si taratoare de pe pamant si pasarile cerului.
13. Si un glas i-a zis: "Petre, scoala-te, taie si mananca."
14. "Nicidecum, Doamne", a raspuns Petru. "Caci niciodata n-am mancat ceva spurcat sau necurat."
15. Si glasul i-a zis iarasi a doua oara: "Ce a curatat Dumnezeu, sa nu numesti spurcat."
16. Lucrul acesta s-a facut de trei ori, si indata dupa aceea vasul a fost ridicat iarasi la cer.
Mai jos "ingerul" care a fost numit doar "glasul" este numit "duhul (care trimite oamenii lui Corneliu la Petru)":
17. Pe cand Petru nu stia ce sa creada despre intelesul vedeniei pe care o avusese, iata ca, oamenii trimisi de Corneliu, intreband de casa lui Simon, au stat la poarta
18. si au intrebat cu glas tare daca Simon, zis si Petru, gazduieste acolo.
19. Si, pe cand se gandea Petru la vedenia aceea, Duhul i-a zis: "Iata ca te cauta trei oameni;
20. scoala-te, coboara-te si du-te cu ei fara sovaire, caci Eu i-am trimis."
Deci acelasi slujitor ceresc este numit atat "ingerul" cat si "glasul" si "duhul".
21. Petru deci s-a coborat si a zis oamenilor acelora: "Eu sunt acela pe care-l cautati; ce pricina va aduce?"
22. Ei au raspuns: "Sutasul Corneliu, om drept si temator de Dumnezeu si vorbit de bine de tot neamul iudeilor, a fost instiintat de Dumnezeu, printr-un inger sfant, sa te cheme in casa lui si sa auda cuvintele pe care i le vei spune."
23. Petru deci i-a chemat inauntru si i-a gazduit.
Descrierea ingerului lui Dumnezeu vazut de Corneliu, pe care Petru nu l-a vazut doar auzit:
24. A doua zi, s-a sculat si a plecat cu ei. L-au insotit si cativa frati din Iope. In cealalta zi au ajuns la Cezareea. Corneliu ii astepta cu rudele si prietenii de aproape, pe care-i chemase.
25. Cand era sa intre Petru, Corneliu, care-i iesise inainte, s-a aruncat la picioarele lui si i s-a inchinat.
26. Dar Petru l-a ridicat si a zis: "Scoala-te, si eu sunt om!"
27. Si, vorbind cu el, a intrat in casa si a gasit adunati pe multi.
28. "Stiti", le-a zis el, "ca nu este ingaduit de Lege unui iudeu sa se insoteasca impreuna cu unul de alt neam sau sa vina la el; dar Dumnezeu mi-a aratat sa nu numesc pe niciun om spurcat sau necurat.
29. De aceea am venit fara cartire cand m-ati chemat; va intreb, dar, cu ce gand ati trimis dupa mine?"
30. Corneliu a raspuns: "Acum patru zile, chiar in clipa aceasta, ma rugam in casa mea la ceasul al noualea; si iata ca a stat inaintea mea un om cu o haina stralucitoare
31. si a zis: "Cornelie, rugaciunea ta a fost ascultata, si Dumnezeu Si-a adus aminte de milosteniile tale.
32. Trimite, dar, la Iope si cheama pe Simon, zis si Petru; el gazduieste in casa lui Simon tabacarul, langa mare; cand va veni el, iti va vorbi."
33. Am trimis indata la tine, si bine ai facut ca ai venit. Acum, dar, toti suntem aici inaintea lui Dumnezeu, ca sa ascultam tot ce ti-a poruncit Domnul sa ne spui."
Imi pare rau sa va spun, dar in momentul de fata datorita doctrinelor voastre voi nu sunteti crestini adevarati injugati la carul de biruinta a lui Dumnezeu, ci mai degraba aratati ca o roata de rezerva agatata la caruta doctrinelor nebiblice ale romano-catolicismului.
Fiti binecuvantati cu intelepciune si pricepere pentru intelegerea si manuirea Cuvantului Sfant din Biblie.

miercuri, 22 iulie 2015

Argumentele lui Faraon, Sanherib, Titus şi Mussolini şi răspunsurile lui Dumnezeu

Consemnările istorice arată că toţi aceştia l-au sfidat pe Dumnezeu, bazându-se pe bravura şi inteligenţa lor. Cum a răspuns Dumnezeu?







Argumentul lui Faraon era că nu-l cunoaşte pe Dumnezeul predicat de Moise, deci nu poate fi unul important. Ce i-ar putea face un "zeu al sclavilor"?
Răspunsul divin dat lui Faraon, împăratul Egiptului, o super-putere din acel timp:
VDC Exod 9:15. De Mi-aş fi întins mâna şi te-aş fi lovit pe tine şi pe poporul tău cu ciumă, tu ai fi fost şters de pe faţa pământului;
16. Dar te-am cruţat, ca să-Mi arăt puterea Mea şi ca să se vestească numele Meu în tot pământul, 
Nu după mult timp Faraon şi elita lui piere în mare.


Argumnetul lui Sanherib, împăratul Asiriei, era un argument bazat pe forţă şi unul teologic, cică evreii l-au necinstit pe Dumnezeu, au îndepărtat înălţimile sale şi altarele sale.
VDC 2 Cronici 32:9. După aceasta, Sanherib, împăratul Asiriei, a trimis pe slujitorii săi la Ierusalim (dar el însuşi era înaintea Lachisului şi toată puterea lui cu el), la Ezechia, împăratul lui Iuda, şi la tot Iuda, care era în Ierusalim, zicând:
10. „Aşa zice Sanherib, împăratul Asiriei: «În ce vă încredeţi voi, de staţi asediaţi în Ierusalim?
11. Nu vă convinge Ezechia, ca să vă dea morţii prin foamete şi sete, zicând: Domnul Dumnezeul nostru ne va scăpa din mâna împăratului Asiriei?»
12. Nu acelaşi Ezechia a îndepărtat înălţimile sale şi altarele sale şi a poruncit lui Iuda şi Ierusalimului, zicând: «Înaintea unui singur altar să vă închinaţi şi pe el să ardeţi tămâie»?
13. Nu ştiţi ce am făcut eu şi părinţii mei tuturor popoarelor ţărilor? Au putut dumnezeii naţiunilor ţărilor să scape în vreun fel ţara lor din mâna mea?
14. Care dintre toţi dumnezeii acelor naţiuni, pe care le-au nimicit cu desăvârşire părinţii mei, a putut scăpa pe poporul său din mâna mea, ca să poată Dumnezeul vostru să vă scape din mâna mea?
15. Şi acum, să nu vă înşele Ezechia şi să nu vă înduplece în felul acesta. Şi să nu-l credeţi! Pentru că nici un dumnezeu al vreunei naţiuni sau împărăţii n-a putut scăpa pe poporul său din mâna mea şi din mâna părinţilor mei; cu cât mai puţin vă va scăpa Dumnezeul vostru din mâna mea!“
Nu după mult timp armata a fost lovită cu ciumă şi împăratul ucis, chiar de fii săi.

Argumentele lui Titus, generalul roman, care a cucerit Ierusalimul în anul 70 AD şi a distrus Templul, erau înjurăturile şi profanarea ...

(Mărturia rabinului Nathan)
"Au distrus toate cele din Ierusalim, până când au ajuns la Templu. Atunci când aceştia au ajuns la Templu, au zis unul către altul: Cine va fi primul care va intra în Templu?
Acolo a fost prezent un om rău, Titus, fiul soţiei lui Vespasian, care a intrat sfidător, (...) Ce este şi mai mult de atât, el a scos sabia și a tăiat perdelele și sângele (celor ascunşi după perdelele din Templu) a început să țâșnească afară din ei, și cel rău (Titus) a crezut că a ucis pe Cel al căruia era  Templul" (pe Dumnezeul Templului). Ce este şi mai mult, el a târât o prostituată în Sfânta Sfintelor, și el a început
a blasfemia, blestema, defăima și a scuipat în sus spre El, și a zis: Deci, acesta este acela despre care voi spuneţi că a măcelărit pe Sisera și pe Sanherib?! Iată-mă în casa lui și în domeniul său, dacă are vreo putere să vină afară și să se confrunte cu mine!"
Rezultatul: Domneşte ca împărat 3 ani.

Argumentul lui Mussolini, cel care a ajuns dictatorul Italiei fasciste şi prietenul lui Hitler, dictatorul Germaniei naziste

Mussolini era ateu. Într-o întrunire de credincioşi (pe când era aproape necunoscut), se spune, Mussolini s-a ridicat s-a uitat la ceas şi a zis sfidător: Îi dau un ultimatum lui Dumnezeu ca în cinci minute să mă trăsnească dacă există! Şi apoi s-a uitat la ceas. Au trecut minutele şi el a crezut că a demonstrat inexistenţa lui Dumnezeu.
A sfârşit ciuruit de gloanţele partizanilor.

luni, 20 iulie 2015

Viața de după moarte și iadul sunt învățături Biblice sau sectare?

Viața de după moarte și iadul sunt învățături Biblice sau sectare?
Concepția larg răspândită cu privire la starea morților atât în cultele creștine, cât și în celelelalte, poate fi rezumată după cum urmează: când un om moare, sufletul lui supraviețuiește morții, iar în funcție de faptele bune sau rele, merge fie în iad fie în rai.
• Dar susține Biblia că după moarte, omul nu-și încetează existența și poate trăi fără înviere?
• Apare în Sfânta Scriptură învățătura despre un suflet nemuritor, ce nu are nevoie de înviere?
• De asemenea, sunt cei răi chinuiți veșnic în iad înainte de înviere sau după înviere?
La toate aceste întrebări vom încerca să răspundem
cu ajutorul Cuvântului lui Dumnezeu.
1.Ce spune Biblia despre starea celor decedați și despre locul în care sunt morții?
Biblia prezintă moartea ca fiind opusul vieții, nu ca fiind o ușă spre o altă viață, ci fiind capătul vieții, după cum se spune în Iov 7:7,10 despre moarte: „…ochiul tău mă va căuta, și nu voi mai fi…’’1, oare sufletul dreptului Iov, nu ar fi văzut binele dacă mergea în cer după moarte? Sau Dumnezeu care vede totul (Iov 22:24), cum de nu-l mai vede? Numai dacă nu mai există, atunci Dumnezeu nu-l mai vede, nu-i așa? În plus în Iov 10:8,9 se precizează „…Și totuși tu mă nimicești!...vrei din nou să mă duci în țărână?” Integrul Iov nu urma să meargă în cer după moarte, ci în țărână. Iar v. 18-22 arată că moartea duce la inexistență, prin cuvintele: „…o de aș fi murit… Aș fi ca și cum n-aș fi fost…”, așa că morții nu mai sunt conștienți, aceeași idee este subliniată și în Ecleziast 9:5,6: „ Cei vii măcar știu că vor muri; dar cei morți NU ȘTIU NIMIC… și dragostea lor, și ura lor, și invidia lor, de mult au și pierit”. Deci cei decedați
_______________________
1 Citatele fara sigla sunt luate din Biblia Cornilescu Revizuită
nu mai sunt conștienți, nefiind vii (Psalmul 146:4), fie buni, fie răi (Iov 24:19-25). Nu degeaba compară Domnul Isus moartea cu un somn (Ioan 11:11-14; vezi și Iov 17:11-16). În concluzie, Sfânta Biblie nu susține învățătura conform căreia există viață în timpul morții, ci ea ne învață că moartea duce la inexistență, iar morții fie buni, fie răi merg în locașul morților, după cum se spune în Ecleziast 9:10: „Tot ce găsește mâna ta să facă, fă cu toată puterea ta. Căci în Locuința Morților, în care mergi, nu este nici lucrare, nici plan, nici cunoștiință, nici înțelepciune”. Omul care moare merge în locașul morților, nici în iad, nici în rai, iar locașul morților este mormântul tuturor oamenilor (Isaia 14:15; termenul ebraic: sheol este echivalentul termenului grecesc hades, deoarece Fapte 2:27 citează Psalmul16:10). În plus, în Isaia 38:10,11,12,17,18 se spune despre starea din locașul morților următoarele: „...În mijlocul vieții mele trebuie să mă duc la porțile Locuinței Morților... acolo unde TOTUL A ÎNCETAT SĂ FIE, nu voi mai vedea vreun om...îmi simt firul vieții tăiat ca un țesător... căci nu Locuința Morților te laudă, nu moartea te sărbătorește și cei care s-au coborât în groapă nu mai nădăjduiesc în adevărul tău.” Deci în locașul morților (mormântul comun al omenirii) totul a încetat să existe (vezi și Psalmii 6:5; 115:17; 141:7; Geneza 44:29; Ezechiel 32.27), locașul morților este asociată cu moartea, nu cu viața (Apocalipsa 1.18; 20:14), și este sinonimă cu nimicirea (Osea 13.14).
2. Ce spune Biblia despre SUFLET?
Cuvântul lui Dumnezeu arată că omul este un suflet, deoarece are sufletul în sângele care inunda tot trupul; atât oamenii cât și animalele au suflet (Geneza 9:4, Lev. 17:11). Astfel în Geneza 2:7 citim definiția biblică a sufletului:„Și DOMNUL Dumnezeu a făcut pe om din țărâna pământului, i-a suflat în nări suflare de viață, și omul a devenit un suflet viu.” Astfel omul este un suflet viu din combinația: țărână + suflare de viață= suflet, deci la moartea omului, când suflarea de
viață se întoarce la Dumnezeu (Ecleziast 12:7), nu rămâne decât țărâna, căci: suflet- suflare de viață = țărână. Suflarea duhului de viață primită de la Dumnezeu, nu ia nimic din conștiinta noastră (Iov 34:12-16). De exemplu duhul lui Isus a plecat la Dumnezeu în clipa morții lui (Luca 23:46), dar el a rămas în mormânt trei zile până la înviere, când și-a primit duhul de viață înapoi. El nu a spus că a fost la Dumnezeu, din contră, a spus ca încă nu s-a dus (Ioan 20:17; Fapte 1:3; 1 Corinteni 15.4). Revenind din nou la ideea că sufletul personifică tot omul, citește cu atenție următoarele texte Biblice: Exod 1:5; 12:4,14 BCR n.s.2; Levitic BCR 20:6 n.s. Deuteronomul 24:7; Ieremia 31:14; Psalmii 57.6; 72:14; 119:28; 107:9; Fapte 27:37; Romani 13.1; 1Petru 3:20, etc.. Cuvântul suflet este tradus deseori cu „viață”, uneori din neglijență, alteori vădit doctinar ca să se ascundă faptul că și sufletul este muritor: Geneza 9:15BCR n.s; Levitic 17:11 BCR n.s; Deuteronomul 12:23; Proverbe 29.24 BCR n.s; Isaia 43:4BCR n.s; Matei 16:25; Luca 21:19; Iacov 1:21. Animalele, ca și omul, sunt suflete: Geneza 1:30 BCR n.s; Levetic 24:18TLN3; 1Samuel 22:19-22; Ezechiel 47:9 BCR n.s; Apocalipsa 8:9TLN; 16:3TLN.
În consecință sufletul este muritor, după cum reiese din zeci de texte biblice. Poate pentru unii care merg de zeci de ani la „Biserică” aceste explicații ar fi șocante, căci acolo se învață ceva cu totul diferit, dar aceasta este realitatea pe care o prezintă Cuvântul infailibil al lui Dumnezeu. Că sufletul moare odată cu carnea omului reiese clar din următoarele pasaje: Exod 12.15,19:”...acel suflet va fi nimicit.” (Vezi și Numeri 9.13; Iosua 2:13); de asemenea Ezechiel 18:4,20 se spune: „…sufletul care păcătuiește acela va muri.”
____________________
2 Sigla BCR = Cornilescu Revizuită, n.s se referă la nota de subsol.
3 Sigla TLN dse referă la traducerea Lumii Noi a Bibliei.
4 Sigla NT.93 se referă la traducerea N T făcută în 1993 de Societatea C.L.V.; iar BC:31 se referă la traducerea Biblia Cornilescu făcută în n1931, retipărită la București în 1998.
Același lucru este susținut și de Noul Testament, de exemplu în Fapte 3:23 NT.93; BC.314 se precizează: „orice suflet care nu va asculta de profetul acela va fi nimicit din popor”. În textul original apare cuvântul grec: „psykhe (suflet)”. Iacov 5:20 vorbește de salvarea unui suflet de la moarte, dar cum poate fi salvat sufletul de la moarte dacă acesta este nemuritor? Citește cu atenție și următoarele texte Scripturale în care apare termenul grecesc „psykhe”5 tradus cu suflet în limba română, dar care în unele traduceri a fost înlocuit cu viață, ființă, vietate: Levitic 18:29; 19:8; Luca 6:9; 17.33; Ioan 12:25; Romani 11.3; Evrei 10:39. Deci Biblia nu susține că sufletul este nemuritor, ci contrariul că sufletul este persoana launtrică a omului și că acesta este muritor ca și carnea omului.
3. Este Învățătura despre Iad sau Infern o doctrină adevărată?
După cum ne dăm seama, dacă nu există viață în starea de moarte printr-un suflet nemuritor, nu există nici iadul. Cu toate că în Biblie nu apare cuvântul iad, totuși unii traducători au mers până acolo încât au falsificat Cuvântul lui Dumnezeu, înlocuind expresia „Locuința Morților” cu „Iad” sau „Infern”. Astfel s-a promovat o învățătură falsă de la Diavolul, tatăl minciunii (Ioan 8:44). Sfânta Biblie arată în mod clar și fără echivoc că plata păcatului este moartea, adică nimicirea nu chinul veșnic. După cum reiese dintr-o sumedenie de pasaje Scripturale: Psalmii 37:9, 20,34-38; 92:7; 94:23; Luca 13.1-5; Romani 1.:32; 1Corinteni 3:16,17; etc. În plus expresiile: „foc veșnic”, „lac (iaz) de foc, „gheena”, nu reflectă un loc de tortură veșnic, ci sunt simboluri ale distrugerii veșnice. Astfel când Biblia vorbește de foc veșnic, aceasta nu are sensul de foc literal care
_________________
5Cuvântul din ebraică pentru suflet este echivalent cu cel din greacă, căci Fapte 2.27 citează din Psalmul 16.10.
durează veșnic, ci de faptul că efectul focului este veșnic, păcătoșii nu scapă de pedeapsă; distrugere veșnică. Expresia „foc veșnic” e un ebraism metaforic.
De pildă Iuda 7 vorbește de pedeapsa focului veșnic pe care a suferit-o orașul Sodoma și Gomora, dar noi știm că focul care a nimicit acele orașe s-a stins de mult (Ieremia 49:18; 50:39,40), dar efectul focului este veșnic; au fost distruse pe veci (2Petru 2:6; Isaia 13:19-22).
Termenul gheena sau gheena focului se referă tot la distrugere, căci când s-a folosit acest cuvânt, în afara zidurilor Ierusalimului era un loc unde se aruncau gunoaie și corpurile moarte ale criminalilor și ale animalelor, peste care se presară sulf, care întreținea arderea, astfel nimic viu nu era aruncat în gheenă, iar acest loc reprezintă nu un loc al chinului ci al distrugerii după cum spune chiar Domnul Isus în Matei 10:28 unde se precizează: ,, …care poate să distrugă atât sufletul cât și corpul în Gheenă.,, TLN; deci gheena este un loc al distrugerii.
Ca și „gheena”, „lacul de foc” se referă la moartea a doua adică cea veșnică (Apocalipsa 20:14; 21:8). De fapt învățătura despre un iad sau un infern în care sunt chinuiți oamenii îl dezonorează pe Dumnezeul iubirii și al dreptății. Cum poate fi Dumnezeu dragoste (1 Ioan 4:8), dacă chinuie veșnic sufletele oamenilor? Care părinte iubitor ar face așa ceva, chiar cu copii răi, adică să-i chinuie pentru totdeauna? Sau vi se pare drept ca Dumnezeu pentru păcate făcute timp de 70, 80 de ani să dea ca pedeapsă o torturare eternă? Vi se pare drept și corect ca Dumnezeu să ne poruncească să ne iubim și vrășmașii iar el să-i chinuie etern? (Matei 5:38-48). Sau se armonizează doctrina iadului cu descrierea că: ,, El nu ceartă fără încetare și nu ține mânia pe vecie.,, Poate spune Biblia că Dumnezeu nu ceartă fără încetare și nu ține mânie pe veci dacă Dumnezeu îi chinuie veșnic pe oameni? (Psalmul 103:9; 30:5; Ieremia 3:5; Isaia 57:16; Mica 7:8 ). Sau vi se pare corect și just că Dumnezeul luminilor să colaboreze cu Diavolul și acesta să-i chinuie pe oameni? Poate
Dumnezeul Adevărului să colaboreze cu Dumnezeul Minciunii? Biblia arată că însuși Satan va fi nimicit (Romani 16:20; Evrei 2: 14). Pe lângă toate acestea este clar că învățătura despre iad vine de la Diavol și aruncă o pată asupra Tatălui nostru îndurător. Astfel religiile care promovează o astfel de învățătură, pun mai presus cuvântul oamenilor decât cel al lui Dumnezeu, promovând minciuni și doctrine omenești.
Morții sunt fără viață. Da! Biblia vorbește de învierea din morți (Ioan 5:28,29), dar ce rost are învierea dacă ei sunt vii pe undeva…?
De aceea în final întreabă-te:
• Învață religia din care faci parte adevărul despre starea morților?
• Cum ți-ai însușit concepția despre suflet, pe baza părerilor oamenilor sau a Cuvântului lui Dumnezeu?
• Crezi că este important să ști adevărul despre starea morților, având în vedere că minciuna vine de la Diavol?
• Ce ar trebui să faci pentru ca convingerile tale despre starea morților să fie bazate pe adevăr (Ioan 17:17)?
Este adevărat că acest subiect este vast, de aceea nu avem pretenția că aici am tratat complet acest subiect. Noi nu scuzăm păcătoșii, ci îi invităm să se pocăiască, scăpând - prin înviere - de plata păcatului: moartea.
Din păcate, scribii din Biserica Catolică au modificat anumite pasaje biblice pentru a sprijini aceste dogme.
Pentru mai multe informații accesați:
www.harsimantuire.blogspot.ro
www.sufletulestemuritor.blogspot.ro
www.bibliaantica.blogspot.ro
P.S. Stimate cititor, în cazul în care acest pliant devine neinteresant, te rugăm nu-l distruge, ci transmite-l altuia, sau pune-l într-o cutie poștală, VĂ MULȚUMIM DIN INIMĂ.

vineri, 3 aprilie 2015

Cum să ne rugăm în adunări? Cel mai bun model

Despre rugăciunile în adunare,

"Deci, dacă este vreo încurajare în Christos, dacă este vreo mângâiere în dragoste, dacă este vreo părtaşie a duhului, dacă este vreo duioşie şi îndurare, faceţi-mi bucuria deplină şi aveţi o simţire, o dragoste, un suflet şi un gând!" Filipeni 2:1-2
Să ne imaginăm că suntem invitaţi la o seară de poezie creştină şi intrând în sala de adunare, am constata că toţi cei ce s-au pregătit recită toţi deodată poezii diferite... unul într-un fel, altul în alt fel... Sau am fi invitaţi la o seară de cântece de laudă şi închinare şi am constata că atunci când dirijorul ar da semnalul de începere al unei melodii, fiecare membru al orchestrei ar cânta o melodie aparte, fiecare melodia lui preferată. Ce ar fi dacă solistul ar cânta în acelaşi timp o altă melodie, chitaristul o altă melodie, basistul o altă melodie şi toţi ceilalţi cate o altă melodie? Oare ar fi plăcută acea seară pentru voi? Dar pentru ne-creştini? Tocmai asta se poate întâmpla la rugaciunile de tip comun, când toţi cei de acolo se roagă în mod diferit, fiecare cu rugăciunea şi stilul lui... toţi deoadata...
Tocmai pentru a evita aceste situatii haotice, Domnul nostru Isus şi apostolul Pavel ne îndeamnă:
1. "Când vă rugaţi, să nu folosiţi repetări fără rost, ca păgânii, care gândesc că, dacă spun o mulţime de cuvinte, vor fi ascultaţi." Matei 6:7
2. "Dar în adunare doresc mai bine să spun cinci cuvinte cu mintea mea, ca să învăţ şi pe alţii, decât să spun zece mii de cuvinte într-o altă limbă." 1Corinteni 14:19
3. "Atunci ce este de făcut fraţilor?" ... Răspuns: "toate să se facă spre zidire." 1Corinteni 14:26
4. "Altfel, dacă binecuvintezi cu duhul, cum va răspunde cel simplu "amin" la mulţumirile pe care le aduci tu, când el nu ştie ce spui? 
Negreşit, tu mulţumeşti foarte bine, dar celălalt nu rămâne zidit." 1Corinteni 14:16,17
5. "Deci, dacă toată adunarea s-ar strânge la un loc şi toţi ar vorbi în limbi şi ar intra oameni simpli şi necredincioşi, n-ar zice ei ca sunteţi nebuni?" 1Corinteni 14:23
6. "Dacă vreunul vorbeşte într-o limbă, să fie doi sau cel mult trei, fiecare la rând" 1Corinteni 14:27
7. "Fiindcă puteţi să prorociţi toţi unul după altul" 1Corinteni 14:31
Cele scrise aici de Domnul şi Mântuitorul nostru Isus şi apostolul Pavel pot fi aplicate şi la rugăciune, pentru a rodi în toate şi cu toţii împreună (1Corinteni 1414).
Dacă toţi ne rugăm deodată în adunare, nu există acea stare de pace şi armonie cu Dumnezeu, de care nu numai noi, ci mai ales cei simplii şi necredincioşi au atâta nevoie...
Pe langă toate acestea, deschidem larg uşa adunării la toţi "actorii" care se roagă numai ca să fie văzuţi şi apreciaţi de oameni - compara cu Matei 6:5,6.
Dacă un preşedinte ar primi în audienţă adunarea voastra, v-aţi comporta ca în bisericile care nu se respectă rânduiala biblică? Nu cred! Cu cât mai mult, nu ar trebui să fie aşa în casa în care se caută faţa lui Dumnezeu, iubitul nostru Tată ceresc!
Modelul biblic este ca cei ce se roagă în adunare, să reprezinte adunarea în faţa lui Dumnezeu, invocând meritele şi mijlocirea Domnului şi Mântuitorului nostru Isus Christos, venind la tronul harului in numele iubit al Fiului lui Dumnezeu, toti ceilalti să asculte, să reţină şi la final să spună "Amin!". Astfel ne rugăm toţi împreună în duh şi adevăr. Dacă cineva are ceva special de cerut sau de mulţumit şi vrea să fie publică, să comunice aceasta, cerând voie adunării pentru o astfel de rugăciune.

Rugăciunle în adunări şi oriunde ar fi, trebuie făcute pe rând, ca să înţeleagă şi să se zidească toti. Ce se face acum în anumite adunări, nu este în spiritul biblic.


Dumnezeu să ne ajute, Amin!

duminică, 22 martie 2015

Rusia a propus aliatelor sale o moneda unica

Presedintele Federatiei Ruse vreo o moneda unica pentru Rusia si aliatele ei, Belarus si Kazahstan. Dupa Europa, ar fi a doua entitate care ar introduce o moneda unica, urgentand fenomenul de asezare a celor sapte superputeri ale timpului sfarsitului.

Apocalipsa 13:1 Am văzut ridicându-se din mare o fiară care avea zece coarne şi şapte capete. Pe coarne avea zece diademe, iar pe capete avea nume blasfemiatoare.

http://finance.yahoo.com/news/putin-wants-create-own-version-103700629.html


Cele "sapte capete" sunt "superputerile politice" din timpul sfaristului.

miercuri, 18 martie 2015

Este biblică inchinarea si implicit rugăciunea adresata direct, Fiului?

Poti sa te inchini Fiului - si chiar trebuie - daca te inchini lui ca unui Rege, Mare Preot, Domn si Mantuitor. Insa daca te inchini lui ca unui dumnezeu, ar fi pacat, deoarece el nu este Dumnezeu. Oficiul de Dumnezeu il are doar Tatal. De aceea Fiul are un Dumnezeu, insa Tatal nu are un Dumnezeu si de aceea Fiul se inchina Tatalui, pe cand Tatal nu se inchina Fiului. 

Rugaciuni catre Fiul nu exista in Biblie, ci doar prin el, Tatalui. Cand Stefan moare ucis de pietre, el nu se roaga catre Fiul, ci face apel la Fiul. In greaca veche aici nu este "se ruga" (προσεύχομαι – proseukhomai) ca in Matei 6:9, ci epikaleó (ἐπικαλέω ), ceea ce va face mai tarziu si persecutorul rabi Saul, devenit umilul Pavel, cand va face apel (si nu rugaciune) catre Cezar...


Modelul de rugaciune este trasat clar in Biblie, doar Tatalui, in numele Fiului sau. NU ESTE ALTA VERSIUNE< NU ESTE ALT MODEL> 

Coloseni 3:
17. Si orice faceti, cu cuvantul sau cu fapta, sa faceti totul in Numele Domnului Isus si multumiti, prin El, lui Dumnezeu Tatal. 


Comentariile se vor adresa direct pe subiect. Nota bene, acelasi cuvant "inchina" se poate aplica atat catre Dumnezeu cat si catre oameni, ceea ce arata ca te poti inchina unui om, dar nu ca lui Dumnezeu. Atunci cand inchinarea (omagiul) tau intra in sfera inchinarii lui Dumnezeu, e pacat capital. Satan dorea sa fie omagiat cum este omagiat Dumnezeu si acest lucru e un pacat capital. Functia de Dumnezeu nu e divizibila, o are numai Tatal ceresc, Creatorul. Matei 4:10. Atunci Isus ·i-a spus: „Pleacă, Satan, pentru că este scris: «Domnului Dumnezeului tău să te închini (proskynēseis) şi numai Lui să-I slujeşti (latreuseis)»“. Apocalipsa 3:9. "Iată, îţi dau din sinagoga lui Satan pe cei care spun că sunt iudei şi nu sunt, ci mint; iată, îi voi face să vină şi să se închine (proskynēsousin) înaintea picioarelor tale şi vor cunoaşte că Eu te-am iubit."

Fiul lui Dumnezeu a facut un pacat? Cand a facut ca evreii aceia sa se inchine prezbiterului adunarii? "ci mint; iată, îi voi face să vină şi să se închine (proskynēsousin) înaintea picioarelor tale şi vor cunoaşte că Eu te-am iubit." Acelasi cuvant e folosit si aici si la Matei 4:10 " «Domnului Dumnezeului tău să te închini (proskynēseis) şi numai Lui să-I slujeşti (latreuseis)»“
Contextul e hotarator. Si aici si in toate. La fel ca la "şi numai Lui să-I slujeşti (latreuseis)". Textul nu se refera la sfera laica, putem sluji linistiti la patroni, dar nimanui ca lui Dumnezeu.

Ideea e sa nu aduci nimanui inchinarea (omagiul) si slujirea care i se cuvine doar Tatalui. Apostolul Ioan a gresit, cand in loc sa-l omagieze pe Tatal pentru tot ce a primit, a vrut sa omagieze ingerul care a adus mesajul. Cand omagiul si slujirea ce i se cuvine numai lui Dumnezeu Tatal este atribuita in mod gresit celui care nu o merita, e un pacat.

Apocalipsa 22:8. Şi eu, Ioan, sunt cel care am auzit şi am văzut acestea. Şi, când am auzit şi am văzut, am căzut ca să mă închin la picioarele îngerului care îmi arăta acestea

9. Şi ·mi-a spus: „Vezi, nu face aceasta!“, eu sunt împreună-rob cu tine şi cu fraţii tăi, profeţii, şi cu cei care păzesc cuvintele cărţii acesteia. Lui Dumnezeu închină-te“.
.