marți, 23 decembrie 2014

Ce mancau animalele la inceput?

La inceput toate animalele erau mancatoare de ‘ê·śeḇ ye·req "ierburi verzi" (plante verzi). Numai ca unele rumegau plantele si altele nu.

Geneza 1:30. Iar tuturor fiarelor pamantului, tuturor pasarilor cerului si tuturor vietatilor care se misca pe pamant, care au in ele o suflare de viata, le-am dat ca hrana toata iarba verde." Si asa a fost.
Ursul panda un ierbivor, care are structura dintilor ca ursii carnivori, mananca si acum lastari si frunze de bambus, ca aliment de baza, principal, la fel era si atunci, fiecare animal avea o planta de baza cu care se hranea. Cand aceasta planta de baza s-a imputinat, au inceput sa se adapteze si la altceva. Un caz recent dovedeste asta. Pe o insula din Pacific, era o pasare care se hranea doar cu nectarul florilor, ca aliment de baza. Cand au venit europenii si au introdus oile, flora a avut de suferit. Atunci pasarile au inceput sa manance seul de pe spatele oilor, devenind o pacoste pentru oieri.
Eu am facut un experiment cu cainele nostru si i-am dat atat legume cat si fructe si le-a mancat. L-am si poreclit catel vegetarian. In imparatia lui Dumnezeu toate animalele se vor intoarce la dieta lor originala.

Jertfe de mancare si de bautura

Jertfele erau de doua feluri:
alimente si bautura. 

Alimentele erau nu numai carne ci si produse agricole, finite, ca faina sau nefinite, ca spice, boabe, etc., ci si de bautura, cum ar fi untdelemn si vin.

Dacă vei aduce ca jertfă de mâncare un dar din ceea ce se coace în cuptor, să fie nişte turte nedospite din floare de făină, frământate cu untdelemn, şi nişte plăcinte nedospite, unse cu untdelemn. Dacă darul tău adus ca jertfă de mâncare va fi o turtă coaptă în tigaie, să fie din floarea făinei, nedospită şi frământată cu untdelemn. S-o frângă în bucăţi şi să torni untdelemn peste ea; acesta este un dar de mâncare. Dacă darul tău de mâncare va fi o turtă coaptă pe grătar, să fie făcută din floarea făinei, cu untdelemn. Să aduci darul de mâncare făcut din aceste lucruri pentru Domnul; şi să fie dat preotului, care-l va aduce la altar. Preotul să ia din darul de mâncare partea adusă ca aducere aminte, şi s-o ardă pe altar. Acesta este un dar adus prin foc, de un miros plăcut Domnului. Ce va rămâne din darul acesta de mâncare să fie al lui Aaron şi al fiilor lui; acesta este un lucru preasfânt Domnului între darurile mistuite de foc.
Niciunul din darurile de mâncare pe care le veţi aduce Domnului, să nu fie cu aluat; căci nu trebuie să ardeţi nimic cu aluat sau cu miere, ca jertfă mistuită de foc pentru Domnul. Ca dar din cele dintâi roade, veţi putea să le aduceţi Domnului; însă să nu fie aduse pe altar ca dar de un miros plăcut. Să condimentezi cu sare toate darurile tale de mâncare; să nu laşi să lipsească niciodată de pe darurile tale de mâncare sarea legământului Dumnezeului tău; la toate darurile tale de mâncare să aduci sare. Dacă vei aduce Domnului un dar ca jertfă de mâncare din cele dintâi roade, să aduci ca dar de mâncare din cele dintâi roade ale tale, spice verzi, prăjite la foc şi boabe noi pisate. Să torni untdelemn peste el şi să adaugi şi tămâie; acesta este un dar de mâncare. Preotul să ardă ca aducere aminte o parte din boabele pisate şi din untdelemn, cu toată tămâia; este un dar mistuit de foc pentru Domnul“  (Levitic 2:4-16 ).

luni, 22 decembrie 2014

Din ce orientare religioasa fac parte?

Este o adunare ce se poate caracteriza prin expresia "pocaiti neoprotestanti nondenominationali", ce provin din diferite culte crestine. As putea spune ca este inca un grup in devenire, unde inca mai sunt idei pro si contra intre frati si surori, dar au si multe lucruri in comun... mai multe lucruri in comun, decat diferente.

Ceea ce pot sa declar in dreptul meu, sunt urmatoarele:
Scopul unui creştin, este sfinţirea prin adevăr
Sfinţeşte-i prin adevăr: cuvântul tău adevăr este.” 
Ioan 17:17 Versiunea Biblia Antică


Scopul nostru trebuie să fie sfinţirea prin adevărul lui Dumnezeu (Ioan 17:17) şi prin sfinţire, de a zidi credinţa, speranţa şi dragostea (scopul poruncii) fraţilor şi a semenilor noştrii, spre gloria lui Dumnezeu şi a Fiului său. Să dorim numai bine tuturor, la superlativ!
Interesul nostru trebuie să fie: "tot ce este adevărat, tot ce este vrednic de cinste, tot ce este drept, tot ce este curat, tot ce este vrednic de iubit, tot ce este vrednic de primit, orice faptă bună şi orice laudă." Filipeni 4:8
Trebuie să căutăm să fim în mijlocul celor cinci fecioare înţelepte, pentru a ne înţelepţi şi mai mult împreună.
Matei 25:1. Atunci împărăţia cerurilor se va asemăna cu zece fecioare care şi-au luat candelele şi au ieşit în întâmpinarea mirelui. 2. Cinci din ele erau nechibzuite, şi cinci înţelepte.
Doresc să stăm cu toţii de veghe în aşteptarea Domnului nostru Isus Christos, ca fecioarele înţelepte din pilda Mântuitorului, pentru a-l putea primi cum se cuvine.

Ce "religie", "confesiune", "denominaţie" sau "cult" trebuie să avem?
Aş spune simplu, un creştin nu poate avea alt crez decât Biblia.
Iată o scurtă sinteză a ceea ce scrie în Biblie:
1. Există un singur Dumnezeu, Tatăl Domnului nostru Isus Christos, creatorul cerului şi al pământului, suveranul de necontestat al întregului Univers (Exod 20:1,2, Ioan 17:1-3)
2. Domnul nostru Isus Christos este Fiul lui Dumnezeu, investit (uns) ca Rege, Domn, Mântuitor, Mare Preot şi Judecător (Mesia în ebraică şi Christos în greacă înseamnă "Unsul" lui Dumnezeu; prima literă a cuvântului "christos" începe cu litera "chi (X)" şi nu cu litera "h (I)", de aceea suntem c(h)restini şi nu hreştini)) (Evrei 1:1-4, Apocalipsa 5:1-14, Apocalipsa 20:6)
3. Fiul lui Dumnezeu a venit din cer ca să ne cheme la pocăinţă (să ne pară rău pentru viaţa păcătoasă şi să ne înnoim viaţa prin transformarea caracterului, prin înnoirea minţii) şi să ne mântuiască dându-şi viaţa ca preţ de răscumpărare pentru noi (Matei 4:17, Ioan 6:38-51)
4. Cine nu doreşte să fie mântuit în timpul în care trăieşte, pierde această ocazie pentru totdeauna (atenţie mare!) (Apocalipsa 20:11-15)
5. Satan Diavolul a fost un înger de rang înalt (heruvim), care s-a răzvrătit împotriva Creatorului, dorind să îl detroneze şi să îşi întroneze propria domnie în Univers (Ezechiel 28:11-19)
6. Satan Diavolul a introdus păcatul în existenţă şi datorită acestui fapt el este responsabil pentru toate păcatele care s-au comis (Ioan 8:44, Apocalipsa 12:9)
7. Adunarea (biserica) este chemată să fie mireasa Fiului lui Dumnezeu şi co-moştenitoare la slava Fiului (1Corinteni 6:1-3, Apocalipsa 21:9-27)
8. Dumnezeu va reinstaura împărăţia sa pe pământ prin Fiul său, care după ce o va pregăti după voia lui Dumnezeu, nimicind orice împotrivire şi duşmanva preda toată autoritatea Tatălui său, ca Dumnezeu Tatăl să fie totul în toţi (1Corinteni 15:20-28)


Înşelătoria fuge de lumină,
Înşelătoria fuge de lumină,
Şi se îngrozeşte de ochiul cercetător;
Dar adevărurile sacre invită testul,
Şi ne spun să căutăm şi să punem la încercare.
O, de am păstra o minte liniştită şi cercetătoare,
Siguri că nu vom cerceta în van,
Ci vom găsi comori ascunse.
Cu o întelegere binecuvântată,
Creată să fie liberă,
Nu îndrăznim să ne punem încrederea în om,
Ci ne încredem doar în Tine, Dumnezeule.
--  --
AMIN!


sâmbătă, 20 decembrie 2014

Cand s-a dat "liber" (dezlegare) la carne si de ce?

Intr-o calatorie cu trenul, am intalnit o femeie care sustinea sus si tare ca este gresit a manca carnea animalelor si ca ar trebui sa traim numai cu vegetale, ca in Gradina Edenului.
I-am replicat: Si atunci de ce Domnul Isus si apostolii sai au mancat carnea mielului la Cina Pascala?  
"Pai n-au mancat carnea, numai sosul!" - mi-a spus ea. 
Sunt oameni carora indiferent cat de multe argumente le-ai aduce, intotdeauna gasesc "replica". Ei nu urmaresc adevarul, ci sustinerea opiniei lor. 
Biblia spune ca Noe si familia puteau sa manace din toate animalele care au fost in arca, dupa ce au iesit de acolo, cu indemnul si binecuvantarea lui Dumnezeu. Aceasta porunca venea pentru a suplini hrana, era un har, un ajutor dat omului.

Genesa (Facerea) 9

1. Dumnezeu a binecuvântat pe Noe şi pe fiii săi şi le-a zis: "Creşteţi, înmulţiţi-vă şi umpleţi pământul.
2. S-apuce groaza şi frica de voi pe orice dobitoc de pe pământ, pe orice pasăre a cerului, pe tot ce se mişcă pe pământ şi pe toţi peştii mării: vi le-am dat în mâinile voastre!
3. Tot ce se mişcă şi are viaţă să vă slujească de hrană: toate acestea vi le dau, ca şi iarba verde.
4. Numai carne cu viaţa ei, adică sângele ei, să nu mâncaţi.

De ce crestinii arabi din secolul III credeau altfel despre starea mortilor?

Am gasit (via internet) o resursa din a lui Diderot - Encyclopedie, ca in timpul scriitorului neo-gnostic Origene Alexandrinul, poreclit "ultimul mare gnostic" (ca. 185 - ca. 254) crestinii din Arabia nu credeau in nemurirea sufletului, ci ca sufletul moare ca si trupul si va fi inviat odata cu trupul, la invierea din morti. Origene, a carui invatatura a fost impregnata de filozofia pagana a scolilor gnostice din Alexandria, s-a stabilit pentru o perioada la Petra si a facut numerose calatorii pentru ai convinge pe crestinii din Arabia (dar si in alte parti), ca sa renunte la aceasta credinta a lor.

Situatia aceasta pentru multi poate fi bizara, insa se poate explica foarte bine. Din analele istoriei bisericesti aflam ca acest Origene a calatorit la Petra si Bosra, deci este vorba de Arabia de vest (numita Arabia Felix), care se afla sub ocupatie romana. Daca ne uitam pe harta, vedem ca acest oras este dincolo de Iordan, ca si Pella, acolo unde s-au refugiat primii crestini care au fugit din Ierusalim pentru a scapa in timpul primei revolte evreiesti din anii 66-70. Ulterior, acesti crestinii s-au intors in Iudeea, dar au lasat in urma credinta lor, pe care au zidit-o in arabii de acolo. In acele zile, credinta crestina a fost in cea mai timpurie forma, pura si nealterata de conceptii pagane. 
Nici Scripturile nu au fost inca alterate in acel timp, dovada fiind citatul lui Iustin Martirul din jurul anului 135, care citeaza versetul din Matei 10:28 fara a pomeni de "si nu pot ucide sufletul":
  "Căci noi ştim că Stăpânul nostru, Isus Christos, a spus că „ceea ce este cu neputinţă la oameni este cu putinţă la Dumnezeu” şi „nu vă temeţi de cei ce vă ucid trupul şi apoi nu mai pot face nimic; ci temeţi-vă de Cel care, după moarte, vă poate arunca şi trupul şi sufletul în gheena”. Gheena este locul unde vor fi pedepsiţi cei ce au trăit în răutate şi nu au crezut că lucrurile pe care Dumnezeu ne-a învăţat prin Cristos se vor întâmpla." Apologia I, capitolul XIX
Din aceasta carte vedem doua lucruri:
1. Citatele biblice inca nu au fost reformulate in sprijinul doctrinei nemuririi sufletelor
2. Ulterior, intrase conceptia pagana printe crestinii greci, ca omul este nascut ca nemuritor si ca la moarte moare doar cu trupul, dar traieste in continuare prin suflet, astfel modificandu-se textul din Matei 10:28

Crestinii arabi nefiind atat de apropiati de crestinii greci, si-au pastrat mai mult timp puritatea doctrinara in acest domeniu, fiind doar "meritul" acestui grec, Origene, care a ucis cu mintea sa intunecata acest adevar aspru. Spun "adevar aspru", fiindca unii fiind atat de inspaimantati de ideea mortii si a trecerii in nefiinta, considera ca o minciuna "bine spusa" poate indulci mai bine amarul agoniei umane, decat un adevar aspru. O "credincioasa" din zilele noastre, a exclamat dupa ce a aflat ca nu exista nemurirea sufletului si ca aceasta dogma e un mit pagan: "Mai bine nu-mi spuneai! Era mai frumos sa stiu ca exista nemurirea sufletului, decat sa stiu ca voi fi adormita pana la inviere!" 
Ce bine a profetit apostolul Pavel, oamenii isi fac invataturi dupa poftele lor:
  • 3 Căci* va veni vremea când oamenii nu vor putea să sufere învăţătura** sănătoasă, ci îi vor gâdila urechile să audă lucruri plăcute şi îşi vor da învăţători după poftele lor.
  • * 2 Tim 3:1; ** 1 Tim 1:10; 2 Tim 3:6;
  • 4 Îşi vor întoarce urechea de la adevăr şi se vor îndrepta* spre istorisiri închipuite. (2Timotei 4:3,4) 

Dumnezeu a vorbit prin duhul sfant profetilor, iar altora le-a dat intelepciune, tot prin duhul sfant, ca de exemplu imparatului Solomon, facandu-l cel mai intelept om al timpului sau (1Imparati 3:1-28, 2Cronici 1:7-12, 9:1-8). Tot ce a scris el in cele trei carti inspirate, Cartea Proverbelor, Cartea Eclesiastul si Cantarea Cantarilor a fost scris inainte de caderea lui spirituala, care a fost tarzie, la batranete. De aceea cred ca cine sustine Biblia ca fiind inspirata suta la suta, dar respinge ca fiind neinspirate cuvintele lui Solomon din Eclesiastul 9:10, este fie un mincinos (unul care nu crede ce spune), fie un om care nu este constient de ceea ce spune cand spune „Cred ca Biblia este inspirata suta la suta”. 
Faptul ca acum Biblia se contrazice si gasim in cartile Noului Legamant cuvinte false, care contrazic flagrant pe regele Solomon, acest mare invatator din antichitate, autor a trei carti insuflate de Dumnezeu, este "meritul" unor oameni de teapa lui Origene, care au scris mult, dar prost, deformand adevarul in sprijinul temerilor si simpatiilor lor. Ce rusine va fi pe ei la inviere cand vor vedea cata lume au prostit si mai ales pe ei insisi!

Iar faptul ca Iustin Martirul citeaza diferit versetul din Matei 10:28, arata ca din nefericire, pe alocuri Biblia a fost falsificata ulterior de catre Biserica Catolica si Ortodoxa si este nevoie urgenta de defalsificarea textelor in cauza
Nu exista binecuvantare prin texte falsificate. Nici o minciuna nu devine adevar, chiar daca o spui de un miliard de ori.
 


--------------

To the Christians and Muslims, about the life after death doctrine, according to the old time faith

Peace on you, Salam aleikum,

According to the Old Time Faith, is no life after death, before the resurrection. Both parties - Modern Christians and Muslims, who is a Christian branch - are wrong in this doctrine. The old-time believers don't admitted the life after death, before the resurrection.
 THNETOPSYCHITES, s. mr. pl. (Hist. Ecclesiast) ancient heretics, believing that the human soul was perfectly similar to that of beasts, and that it was dying with the body. See.

This word is composed of θνητὸς Greek, mortal, and ψυχὴ, soul.


It is found nowhere in these heretics St. John Damascene, heres. xc. to unless they are the same as those mentioned by Eusebius, Hist. Ecclesiast. liv. IX. c. xxxviij. where it is said that in the time of Origen there had heretics in Arabia, believing that the human soul was dying with the body, but ressusciteroit with the body at the end of the world. Eusebius adds Origen refuted these heretics in numerous council, and bringing them back from their mistakes. Augustine & Isidore called Arab heretics.

Marshal in his tables, disfigured word fault of the hearing because he writes thenopsychites in the town of thnetopsychites: It also puts in the sixth century, but we can not guess on what basis he fact.

 THNETOPSYCHITES, s. m. pl. (Hist. ecclésiast) anciens hérétiques, croyant que l’ame humaine étoit parfaitement semblable à celle des bêtes, & qu’elle mouroit avec le corps. Voyez .

Ce mot est composé du grec θνητὸς, mortel, & ψυχὴ, ame.

On ne trouve nulle part ces hérétiques que dans S. Jean Damascene, hérés. xc. à-moins qu’ils ne soient les mêmes que ceux dont parle Eusebe, hist. ecclésiast. liv. IX. c. xxxviij. où il est dit que du tems d’Origene il y avoit en Arabie des hérétiques, croyant que l’ame humaine mouroit avec le corps, mais qu’elle ressusciteroit avec le corps à la fin du monde. Eusebe ajoute qu’Origene réfuta ces hérétiques dans un concile nombreux, & qu’il les fit revenir de leurs erreurs. S. Augustin & Isidore les appellent hérétiques arabes.

Marshal, dans ses tables, a défiguré ce mot faute de l’entendre, car il l’écrit thenopsychites, au-lieu de thnetopsychites : il les place aussi dans le sixieme siecle, mais on ne peut deviner sur quel fondement il l’a fait.


Diderot - Encyclopedie 1ere edition tome 16.djvu/281


Blessings is only in the truth!