marți, 17 martie 2015

Trinitatea: utilizarea de filozofie greacă

Trinitatea: utilizarea de filozofie greacă

Lucrarea "Teologie Populară" (1921) a baptistului Udvarnoki Andras arată: "Această invătătură a fost stabilită prin utilizarea filozofiei grecești, în scopul de a determina relația dintre Tatăl și Fiul. Au vrut sa determine relația si sa o stabilească în mod formal pentru totdeauna. Ceea ce, s-a lovit de greutati, pentru ca aceasta este un lucru greu."


Cine a fost baptistul Udvarnoki Andras?
http://www.kispestibaptista.hu/2008/08/udvarnoki-andras-1865%E2%80%931945/

Deci liderii baptisti au stiut de jonctiunea filozofiei pagane cu invatatura crestina, rezultand de aici o invatatura corupta, nesfanta, amagitoare. Sa avem mare grija!

sâmbătă, 14 martie 2015

Constitutia Romaniei despre libertatea de exprimare

Constitutia Romaniei:

Articolul 30, paragraful 1: “Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile”.

miercuri, 4 martie 2015

Scrisoarea lui Arius catre Eusebiu, episcop de Nicomedia

"Pentru acest domn foarte drag, om al lui Dumnezeu, credincios și ortodox Eusebius, Arius, pe nedrept persecutat de Papa Alexandru, din cauza acestui adevăr atotbiruitor, la care, de asemenea, esti campion, iti trimit salut în Domnul.
Ammonius, tatăl meu, fiind pe cale de a se îndepărta pentru Nicomedia, m-am considerat obligat să te salut prin el, și pe deasupra să-l informez de afecțiunea naturală pe care o porti spre frați de dragul lui Dumnezeu și Christosul Său, că episcopul irosește foarte mult și ne persecută, și nu lasă nici o piatră neîntoarsă împotriva noastră.El ne-a alungat din oraș ca atei, pentru că noi nu suntem de acord in ceea ce predică el public, și anume, Dumnezeu totdeauna, Fiul totdeauna; ca Tatăl așa și Fiul; Fiul coexistă nenăscut cu Dumnezeu; El este veșnic; nici in gând, nici de vreun interval Dumnezeu nu precede pe Fiul; totdeauna Dumnezeu, totdeauna Fiu; el este născut din nenăscut; Fiul este al lui Dumnezeu Însuși. 
Eusebiu, fratele tau episcop de Cezareea, Teodot, Paulin, Atanasie, Gregorius, Aetius, si toți episcopii din Răsărit, au fost condamnati pentru că ei spun că Dumnezeu a avut o existență anterioară datei Fiului Său; cu excepția Philogonius, Hellanicus, si Macarie, care sunt oameni neinvatati, și care au îmbrățișat opiniile eretice. 
Unii spun ca Fiul este o eruptie, altii ca este o prezentare, altii ca este de asemenea nenascut. Acestea sunt impietati ce nu trebuiesc ascultate chiar daca ereticii near ameninta ca o sa murim de o mie de ori. Dar noi spunem si credem, si am invatat si inca o facem, ca Fiul nu este nenascut, nici ca ar fi nenascut intr-o anume parte (a existentei sale); și El nu-si derivă subzistența Lui din ceva materie; dar prin propria Sa voință și sfat, El a subzistat înainte de timp, și înainte de vârste, ca Dumnezeu desăvârșit, singur născut și de neschimbat, și că înainte de a fi născut, sau creat, sau hotărât, sau stabilit, El nu a fost. Căci El nu a fost nenăscut. Suntem persecutați, pentru că spunem că Fiul are un început, dar că Dumnezeu este fără de început. Aceasta este cauza persecuției noastre, și, de asemenea, spunem El este din ne-existent. 
Și aceasta noi spunem, pentru că El nu este nici parte din Dumnezeu, nici de vreo fiinta esențiala. Pentru aceasta suntem persecutați; restul stii. Iti spun rămas bun in Domnul, amintind suferințele noastre, al meu coleg Lucianist, și adevărat Eusebius." 
Dintre cei ale căror nume sunt menționate în această scrisoare, Eusebiu a fost episcop de Cæsarea, Theodotus din Laodicea, Paulin al Tirului, Atanasie de Anazarbus, Gregorius de Berytus, și Aetius de Lidda. Lidda este numit acum Diospolis. Arius se mândrea insusi ca are acești oameni de o minte cu el. El denumeste ca adversari ai săi, pe Philogonius, episcop de Antiohia, Hellanicus, de Tripolis, și Macarie, din Ierusalim. El a întins calomnii împotriva lor pentru că au spus că Fiul este veșnic, existent înainte de toate vârstele, egal in onoare și din aceeași substanță cu Tatăl."

http://www.ccel.org/ccel/schaff/npnf203.iv.viii.i.v.html

Deschidere catre "arieni"

Episcopul Marcellus din secolul III-IV, un vehement opozant al doctrinei trinitatii, scrie ca ucenicii lui Arius, "arienii", au sustinut doctrina Treimii, deci exista ceea ce am putea numi "Trinitarism Arian". Intelegand asta, unii lideri de opinie din SUA, evanghelici la randul lor - ca de exemplu Edward William Fudge (lider in denominatiunea Biserica Lui Christos), sustin ca "arienii" trebuie reacceptati in bisericile evanghelice, la partasie si Cina Domnului. 
Este surprinzatoare aceasta noua viziune, dupa o perioada lunga de ostracizare.

Ce spun arienii de acum despre ei insisi:
http://www.arian-catholic.org/arian/arius.html

Marturia lui Marcellus din Ancyra

În secolul al patrulea, episcopul Marcellus din Ancyra, unul dintre participantii de la Conciliul de la Nicaea (325) a declarat că ideea Dumnezeirii existent ca trei ipostaze (realități spirituale ascunse) a venit de la Platon, prin învățăturile lui Valentinus, [9], care este citat învățătand că Dumnezeu are trei ipostaze și trei persoane (prosopa) numite Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt: "Acum, cu erezia Ariomaniacilor, care a corupt Biserica lui Dumnezeu ... Apoi acestia, predau trei ipostaze, la fel ca și Valentinus ereticul sef, inventand primul în cartea intitulată de el "Despre cele trei naturi". Pentru ca el a fost primul ce inventeaza trei ipostaze și trei persoane, al Tatălui, Fiului și Sfântului Duh, iar el este descoperit a fi șterpelit acest lucru de la Hermes și Platon." [10]

9. A.H.B. Logan, "Marcellus of Ancyra (Pseudo-Anthimus), 'On the Holy Church': Text, Translation and Commentary. Verses 8-9." Journal of Theological Studies, New Series, 51.1, April 2000:95.

10. Marcellus, in Logan 2000:95
 http://en.wikipedia.org/wiki/Valentinus_%28Gnostic%29#cite_ref-9

Exista si alte marturii care sustin cam asa ceva. Arius folosea termeni consacrati din filozofia pagana pentru a descrie Triniatea: Tatalui ii spunea Monad, Fiului ii spunea Diad, si credea ca "Duhul Sfant" este o a treia persoana din Dumnezeire. 

Contrar a ce se crede acum, christologia ariana nu a fost o inventie a lui Arius, ci exista inainte de el, unul din promotorii de seama a acestei christologii fiind episcopul Lucian din Antiochia, Arius declarandu-se ca si altii un ucenic al lui Lucian ("fellow lucianist"). Episcopul Lucian promova o forma de christologie pneumatica, in prima faza apropiata sau identica cu cea a episcopului Pavel de Samosata, iar in a doua parte renegand-o, dar pastrand pe alocuri similitudini cu aceasta. 

"Isus a fost considerat fie ca omul pe care l-a ales Dumnezeu, în care Divinitatea sau Duhul lui Dumnezeu a locuit, și care, după ce a fost testat, a fost adoptat de Dumnezeu și investit cu dominație, (hristologia adoptiva), fie Isus a fost considerat ca o ființă spirituală cerească (cea mai mare după Dumnezeu), care a luat trup, și din nou a revenit la cer după finalizarea lucrărilor sale pe pământ (hristologia pneumatica)." Adolf von Harnack, Istoria Dogmei, CCEL.org

Pe scurt, Lucian si ucenicii lui credeau in ceea ce Harnach a numit "hristologie pneumatica".  

Scrisoarea lui Arius catre Eusebiu, episcop de Nicomedia
http://www.ccel.org/ccel/schaff/npnf203.iv.viii.i.v.html

In cercurile savante ale crestinatatii de atunci era la moda sa se faca un link catre filozofii pagani care au sustinut o doctrina a Trinitatii si probabil liderii arieni au "profitat" si ei de aceasta "moda". Tensiunile au aparut la "detalii". "Arienii trinitarieni" nu se potriveau cu "ceilalti trinitarieni" la detalii. Si ambii greseau!


Există un singur Dumnezeu: suprem, suveran, etern, nemuritor şi neschimbător. El este o singură fiinţă, o singură persoană distinctă de toţi: Creatorul cerului şi pământului, Tatăl Atotputernic, care poartă numele de Iehova (YHWH): Exod 3:13-16, Ioan 17:1-3. Prin urmare nu Dumnezeu a murit la Golgota, ci singurul (monogenes) Său Fiu Ieshua Unsul: Ioan 3:16; 1Timotei 6:16; Ioan 20:17; Luca 23:46.

Unii susţin ideea conceptului de "trinitate", o "uni-treime" dumnezeiască alcatuită din trei persoane. Insă această doctrină a fost dovedită ca fiind preluată din păgânism şi îmbrăcată în cuvinte Biblice. Eu nu susţin această doctrină a "treimii" (nici in varianta athanasiana, nici in varianta ariana) deoarece încalcă flagrant conceptul de monoteism patertheist, care îl declara pe Iehova, Tatăl ceresc, ca fiind singurul Dumnezeu adevărat: Exodul 20:1-3, Ioan 17:1-3, 1Corinteni 8:5,6.

Motto:

"Cine s-a suit în ceruri şi cine s-a coborât din ele?

Cine a adunat vântul în pumnii lui?

Cine a strâns apele în haina lui?

Cine a hotărât toate marginile pământului?

Cum se numeşte el şi care este numele fiului său?

Ştii tu lucrul acesta?"

Proverbe 30:4

            La ora actuală în creştinismul denominaţional există mai multe concepţii despre Dumnezeu, printre care cele mai cunoscute sunt:

1. Trinitarismul - credinţa într-o Treime de persoane: Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt care formează un singur Dumnezeu

2. Modalismul - credinţa că Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt sunt manifestarea aceleiaşi persoane, nefiind vorba de mai multe persoane, ci doar de una, care s-a relevat în trei moduri

3. Binitarismul - credinţa în doi D-zei: D-zeu Tatal şi D-zeu Fiul

4. Triteismul - credinţa în trei Dumnezei: D-zeu Tatăl, D-zeu Fiul şi D-zeu Duhul Sfânt

5. Paterteismul - credinţa într-un singur Dumnezeu: Tatăl

Ca şi cum nu ar fi suficiente, aceste cinci concepţii contradictorii despre gloriosul Dumnezeu, au şi subramurile lor, care complica şi mai mult lucrurile. Oricât de complicate ar fi lucrurile, nu putem sta de o parte, deoarece viaţa veşnică depinde dacă îl cunoaştem cu adevărat pe Dumnezeu şi pe Fiul Lui (Ioan 17:3) şi asta nu o putem face numai prin adevărul sfinţitor şi eliberator care vine prin divinul, scumpul şi onoratul Fiu al lui Dumnezeu (Ioan 8:31,32,34-36).

            Mulţi credincioşi - şi în mod deosebit liderii lor spirituali - susţin că persoana lui Dumnezeu este de fapt o "Treime" (Trinitate) misterioasă. Există o zicală despre această dogmă care spune că dacă încerci să o înţelegi eşti nebun, însă dacă nu o crezi, ajungi în iad. Deşi dogma "Treimii", nu apare explicit în Biblie, a nu crede în ea sau în anumite aspecte ale acestei dogme, prin prisma multora te face automat un eretic vrednic de flăcările veşnice ale "iadului" clerical. De la această "etichetă" derivă o falsă siguranţă însoţită de o anumită suspiciune şi teamă faţă de subiect. Totuşi, cercetătorul umil şi sincer, care nu este legat de anumite prejudecăţi, fobii sau isme religioase, ci este însetat după cunoaşterea şi siguranţa pe care o dă adevărul Biblic, nu poate să nu constate: este ciudat, deşi se admite că sunt trei persoane distincte, totuşi numeric vorbind există ... un singur Dumnezeu. E ca şi cum am spune că deşi avem trei mere distincte în coşul de pe masă, unul galben, unul roşu şi unul verde, totuşi, acolo nu este decat un singur măr. Ciudată matematică, ciudată filozofie!

            Din cercetarea resurselor antice, se ştie că numerele aveau o mare influenţă şi putere religioasă în viaţa de zi cu zi a lumii antice. Numărul 3 a fost dintotdeauna îndeosebi de mistic, mai ales la pătrat (nouă). Şi nu este de mirare căci în antichitate anumiţi savanţi ai lumii antice, ca Pitagora din Samos, care în acelaşi timp au fost şi mari filozofi şi oameni religioşi se ocupau cu numeromistica, un fel de zodiac al cifrelor, atribuind numerelor diferite proprietaţi cu influenţă asupra oamenilor, interesant fiind concepţia despre numărul 3, care într-un anumit cadru, era considerat cel mai frumos număr - a se vedea Enciclopedia Wikipedia, secţiunea Triad; de aceea numărul 3 era asociat şi folosit în relaţia cu zeii principali ai lumii antice.

Conform cu:

The Oxford Companion to the Biblela pagina 561: "Trei este privit în general ca un număr divin. Multe religii au triade de zei. In credinţa bibilică nu este loc pentru o triadă, iar numărul este rareori legat de Dumnezeu…Nici doctrina Trinităţii nu este exprimată aici în prea multe cuvinte."

Harper’s Bible Dictionary, la pagina 497, admite că: "Trei…era deja sacru pentru religiile babiloniene timpurii care adorau o triadă (Anu, Bel, Ea) …aşa cum egiptenii îi adorau pe Isis, Osiris şi Horus."

Aristotel, Despre Ceruri, Cartea Iscrie că: "Căci, după cum spun pitagorenii (adepţii concepţiilor lui Pitagora din Samos), lumea şi tot ce este în ea, este determinată de numărul trei, devreme ce începutul şi mijlocul şi sfârşitul dau numărul unui «tot», iar numărul pe care ele îl dau este trinitatea [în greacă trias; în engleză= «trinity»]. Şi astfel, luând aceste trei din natură ca legi ale ei, folosim pe mai departe numărul trei în adorarea zeilor."

            Dupa cum vedem, Aristotel, marele filosof grec, mărturiseşte cu o sinceritate copleşitoare că pe timpul său numărul trei era deja un număr consacrat, un număr de o mare importanţă din punct de vedere religios. Ne întrebăm, oare cine l-a consacrat (Apocalipsa 12:9)? Prin urmare, ideea conceptului de "uni-treime" dumnezeiască a fost preluată de la filozoful (şi matematician în acelas timp) păgân Pitagora din Samos, care l-a importat şi el în lumea greacă în timpul calătoriilor sale făcute în Egipt, Babilonia şi India. Mai apoi, această dogmă s-a consolidat în aşazisele "cercuri savante" a lumii antice grecesti via "pitagorieni", Platon, Aristotel, Philon ca mai apoi să fie "îmbrăcată" în denumiri din Biblie, de către anumiţi creştini proeminenţi de orientare neoplatonică din Egipt şi Cappadochia şi impusă creştinilor ca învăţătură Biblică, fiind însoţită de persecutarea cruntă a celor care o respingeau.

            Aşadar, la originea acestei dogme ciudate, stă nu revelaţia Bibliei ci mai degrabă preluarea unui tipar de gândire, de filozofie religioasă antică, de factură păgână, "îmbrăcată" în denumiri biblice şi împachetată frumos în staniolul numit "taină", după cum, se vede şi din scrierea celui care a fost supranumit de unii "Doctorul Bisericii" - patriarhului Chiril al Alexandriei, care a trăit in secolul IV. d.Ch.:

"Căci Porphyrios spune expunând învăţătura lui Platon: Fiinţa lui Dumnezeu purcede din trei ipostaze şi este: Dumnezeu cel preaînălţat şi preabun; după El  şi a doua este Ziditorul; iar a treia este sufletul lumii"

"Şi totuşi şi ei, învăţaţii păgâni, admit şi presupun trei ipostaze de la început şi ei afirmă că se cuvine să aibă fiinţa lui Dumnezeu până la trei ipostaze, iar uneori aplică şi denumirea de Treime astfel fiind de acord cu învăţăturile creştinilor ..."

"Noi însă vom afla că se găseşte la învăţaţii elinilor păgâni cunoaşterea  a Sfintei Treimi. Căci ei spun că aceste divinităţi sunt foarte apropiate între ele şi nimic nu se interpune între dânsele fiind unite unele cu altele ..."

"(citându-l pe filozoful păgân Numerius) Dumnezeu cel ce este primul în sine însuşi este simplu prin faptul că niciodată El nu este despărţit fiind stăpânit de Sine însuşi. Iar Dumnezeul cel de-al doilea şi cel de-al teilea este unul singur ..."

(Chiril al Alexandriei: Zece cărţi împotriva lui Iulian Apostatul, Editura Anastasia, Bucureşti, 2000, p. 64, 422, 424, 426)

            Dacă Biblia tace în privinţa formulării acestei dogme a Treimii, şi după cum se vede din citatele de mai sus, această "revelaţie" misterioasă nu aparţine nici "Bisericii primare", ci învăţaţilor păgânilor, ma întreb de ce a trebuit preluată de la ei şi impusă ca standard al credinţei despre Dumnezeu? Oricum, indiferent care a fost motivul, rezultatul acestei "copieri" este nesatisfăcătoare, deorece diferenţa între ce descoperă Biblia despre persoana lui Dumnezeu şi ce susţine dogma Treimii despre "persoanele" lui Dumnezeu este semnificativa. Sunt mari diferente. În primul rând Biblia nu descrie decât un singur Dumnezeu, într-o singură persoană, aşa cum a învăţat şi Fiul lui Dumnezeu (Ioan 17:1-3): "După ce Isus a spus aceste lucruri, şi-a ridicat ochii spre cer şi s-a rugat: "Tată, a sosit ceasul! Preamăreşte pe fiul tău, ca şi fiul tău să te preamărească pe tine, după cum i-ai dat putere peste orice carne (aşa apare în textul grecesc), ca să dea viaţă veşnică tuturor acelora pe care i i-ai dat tu. Şi viaţa veşnică este aceasta: să te cunoască pe tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi pe Isus Christos, pe care l-ai trimis tu."
            Acest mare adevăr al unicităţii persoanei Tatălui ca "singurul Dumnezeu", este atât de evident. Monoteismul Bibliei este strict „patertheist”, aspect de care nici "athanasienii" nici „arienii” nu au tinut cont. 

Unii dintre liderii bisericilor trinitariene athanasiene, accepta sa coabiteze in partasie cu "marcellismul (sabellismul)" modern (aka branhamism), desi nu sunt de acord cu acestia. De ce nu ar putea face la fel si fata de "arieni"? Oricum, tendintele arata ca unii dintre liderii de opinie trinitarieni vor primi la partasie pe fratii lor "arieni".

.

marți, 3 martie 2015

Nu te uita la numar! Uita-te la cer!


            Faptul că unele mişcări creştine numite "istorice" sau "neoprotestante" au prosperat in sens numeric, arata ca sunt aprobate? Ce este garantia aprobarii? Numarul mare de oameni sau implinirea vointei lui Dumnezeu (Matei 7:21)? Nu numărul mare de oameni face o mişcare aprobata de Dumnezeu. Oamenii lui Dumnezeu au fost deseori în minoritate numerică, ca în cazul profetului Ilie (1Împăraţi 19:14,18).
            De ce unii credincioşi ca profetul Ilie nu au succes? Mulţi stau şi îi privesc, sunt de acord cu ei, dar la încercări şi prigoniri îi părăsesc….Deşi au văzut confirmarea lui Dumnezeu asupra jertfei lui Ilie, atunci când Isabela, împărăteasa de rit păgân a pornit contraofensiva împotriva lui Ilie, nimeni nu i s-a alăturat să-l spijine si el a fost foarte descurajat, dorindu-si moartea.
            Cazul profetului Ilie, are o mare însemnătate pentru zilele noastre. El nu ştia că mai sunt şi altii ca el (7000 mii - o cifră apreciabilă)! Oameni ai lui Dumnezeu există dar nu sunt populari şi de aceea nu se cunosc. 
Nu, numarul mare de oameni atasat unui cult istoric sau neoprotestant nu este o garantie ca ei sunt aprobati!

Cineva a publicat un articol din declaratia mea de credinta, dar dupa ce a primit critici, l-a sters. Eu stiu ca in sinea lui a facut un lucru fortat, convins mai degraba de imprejurarile ostile, decat de logica, Dumnezeu sa il ierte. In aceasta lume trebuie sa fi singur impotriva tuturor, atat timp cat il stii pe Dumnezeu de partea ta.

 Ce se întâmplă cu sufletul omului după moarte?

Un verdict cu privire la suflet 

stabilit în urma comparării Bibliei cu manuscrisele timpurii 

http://armoniamagazineusa.com/2015/01/25/ce-se-intampla-cu-sufletul-omului-dupa-moarte/

vineri, 26 decembrie 2014

Cum sa facem ca o hrana sa fie curata?

Trebuie sa mancam alimente curate si sanatoase - ca sa nu ne imbolnavim si aici e vorba de toate alimentele, fie de provenienta agricola sau zoo. Insa daca vom manca alimente tratate cu pesticide puternice, nu vor fi curate ci vor fi o sursa de necuratie si imbolnavire. La fel si animalele, daca ele sunt hranite cu hrana nepotrivita, devin bolnave (cazul vacilor nebune, care au fost hranite cu faina de oase). Daca un animal zis necurat ca de exemplu porcul, este ferit de hoituri si este hranit doar in stil vegan, adica i se dau plante si semintele sau radacinile plantelor dupa caz, el va deveni un animal curat. 

Pentru a tine un animal ca sa fie curat, trebuie sa faci o hranitoare in asa fel ca pe cat posibil sa nu ii cada mancarea pe jos si sa nu poata intra cu picioarele in ea, atunci cand mananca. 

Am vazut la tara oameni ingeniosi, care au facut hranitoare si adapatoare adecvate cu gratare si nici gainile, nici porcii nu puteau sa isi bage decat ciocul si botul. Ori daca lasi ca gainile si puii sa intre cu picioarele pe faina si graunte si pe vasul cu apa si sa se cace acolo, ce curate o sa fie? 

O alta chestiune importanta este platforma pe care stau animalele, ca ele sa nu se murdareasca cu belega si urina si ca aceasta platforma sa poata fi intretinuta curata cat mai usor. Unii au rezolvat si aceasta in mod ingenios, cu gratare si cu platforme inclinate. Deci se poate, totul depinde de noi.

Concluzia: Toate animalele pot fi curate si bune pentru mancat, daca le tinem si hranim curat, cu hrana corespunzatoare. Altfel l-am condamna pe Dumnezeu care le-a facut si a zis lui Noe ca poate manca din toate. Toate animalele sunt curate daca sunt hranite si ingrijite corespunzator si ferite sa atinga mortaciuni, cum a facut Noe. Problema e ca multi dintre noi nu vreau sa vada ce este de vazut, pentru a nu-si rani orgoliul propriu sau de grup, educat  altfel decat cere adevarul.

Cornilescu Geneza 9:3. "Tot ce se mişcă şi are viaţă să vă slujească de hrană: toate acestea vi le dau, ca şi iarba verde."


GBV Geneza 9:3. "Tot ce se mişcă şi trăieşte vă va fi de mâncare: vi le-am dat pe toate ca şi iarba verde."


Cunosc un frate pocait, care la varsta de 92 de ani se bucura de o sanatate excelenta, incat era capabil sa mearga cativa km cu bicicleta in oras ca sa plateasca facturile. L-am intrebat care este secretul sanatatii lui, oare tine o dieta anume? El mi-a spus ca nu si ca toata viata lui a mancat carne de porc si slanina. "Secretul meu este moderatia, in mancare, in bautura, in munca si in tot ce fac" mi-a spus el. Iata ca marturia acestui frate pocait, confirma ce a spus Dumnezeu lui Noe, ca putem manca orice, ca si Noe, daca animalele pe care le sacrificam pentru hrana sunt tinute departe de hoituri si sunt ingrijite si hranite corespunzator, asa cum a facut Noe.

Cine nu tine mortis la adevarul sau este placut lui Dumnezeu si daca e credincios in lucruri mici, El ii va incredinta tainele intelegerii lucrurilor mari.

Animalele carnivore au fost carnivore de la inceput?

NU. In Eden, Omului i s-a dat numai alimentatie vegana, asa si animalelor. Biblia scrie ca animalelor li s-a dat numai plante verzi.  

Geneza 1:29. Si Dumnezeu a zis: "Iata ca v-am dat orice iarba care face samanta si care este pe fata intregului pamant si orice pom care are in el rod cu samanta: aceasta sa fie hrana voastra.
30. Iar tuturor fiarelor pamantului, tuturor pasarilor cerului si tuturor vietatilor care se misca pe pamant, care au in ele o suflare de viata, le-am dat ca hrana toata iarba verde (alte traduceri "plantele verzi")." Si asa a fost.

Daca cineva nu crede ca animalele au mancat exclusiv verdeturi, si ca au trait fara carne, atunci cum se vor implini profetiile despre viitor?
Isaia 11:7 Vaca și ursoaica vor paște la un loc, și puii lor se vor culca împreună. Leul va mânca paie ca boul.

Eu am facut experiment cu cainele nostru si a mancat atat zarzavaturi cat si fructe. Deja am doi martori, Biblia si cainele meu, ca aceste profetii vor fi adevarate.



Daca nu suntem pe aceeasi lungime de unda in lucruri mici, nu putem cladi unitate nici in lucruri mari. Sunt de acord ca trebuie sa mancam in stil curat, insa ce inseamna asta? Eu pot manca o conserva de carne de vita, insa daca vita a fost hranita cu faina din oase de animale, ea nu va mai fi un animal curat ci una necurata, caci a mancat un hoit. Dar pot manca un porc care a fost hranit doar cu cereale, daca acesta nu a atins niciodata un hoit. Un animal numai atunci devine necurat cand atinge un hoit sau il mananca. Asa invata Biblia.

Leviticul 11:
31Dintre toate creaturile care mișună, pe acestea să le considerați necurate; oricine le va atinge când sunt moarte va fi necurat până seara.
32Orice lucru peste care va cădea vreuna din ele, când sunt moarte, va fi considerat necurat, fie vreun lucru din lemn, fie o haină sau piele sau sac, orice lucru întrebuințat la ceva; acesta să fie pus în apă, căci va fi considerat necurat până seara; apoi va fi curat.
33Dacă vreuna din ele va cădea într-un vas de pământ, tot ce este în el să fie considerat necurat, iar vasul să fie spart.
34Orice lucru bun de mâncat peste care a căzut apă dintr-un astfel de vas să fie considerat necurat și orice băutură care se află într-un astfel de vas să fie considerată necurată.
35Orice lucru peste care va cădea ceva din hoitul vreunei astfel de creaturi, să fie considerat necurat. Dacă este vorba despre un cuptor sau o vatră, acestea să fie dărâmate; ele vor fi necurate și va trebui să le considerați necurate.
36Numai izvoarele sau fântânile în care este apă din belșug, vor rămâne curate; însă cine se va atinge de hoiturile lor să fie considerat necurat.
37Dacă va cădea ceva din hoiturile lor pe sămânța folosită la semănat, aceasta va rămâne curată,
38însă dacă se pusese apă pe sămânță, va trebui considerată necurată.
39Dacă moare vreunul din animalele pe care le puteți mânca și cineva se atinge de hoitul acestuia, el va fi necurat până seara.
40Cine va mânca din hoitul lui să-și spele hainele și va fi necurat până seara; cei care îi vor căra hoitul vor trebui să-și spele hainele și vor fi necurați până seara.